In de sportschool kreeg ik een zware schijf op mijn voet…. au!!! Eerst dacht ik dat het nog wel mee viel, ik ben nog rustig doorgegaan met trainen. ’s Middags zat ik bij de kapper (als je haar maar goed zit….) en ging het toch wel pijn doen. Ik kon nog amper lopen.

In het ziekenhuis heb ik voor de zekerheid foto’s laten maken en de artsen konden door de zwelling niet goed zien of het is gebroken. Daarom zit ik nu minimaal een week in het gips… en loop ik op krukken. Stil zitten is niks voor mij, daarom heb ik besloten toch door te gaan met het geven van training en ook met mijn eigen training.

Welke Oefening Kun Je Doen Met Je Voet In Het Gips?

Ook als je voet in het gips zit kun je nog heel veel oefeningen doen. Met name voor je core en natuurlijk ook je armen en schouders. Ga dus niet dagenlang op de bank zitten als je een blessure hebt. Want dan verzwak je je lichaam en duurt het herstel extra lang! Zorg dat je je lichaam zo veel mogelijk traint terwijl je de blessure ontziet.

Core Oefeningen Samen Met James

Vanmorgen heb ik samen met James deze oefeningen voor mijn core gedaan. Wel eerst een goede warming up doen! Je kunt de drie oefeningen in een serie doen, dus van elke oefening 1 set van 10 tot 20 herhalingen en dan de hele serie in totaal 3 keer herhalen.

Oefening 1: Crunch Met Armen Vooruit

Oefening Voor Core Crunch A Oefening Voor Core Crunch B

Ga met je rug op een mat liggen en trek je knieen op in een hoek van 90 graden. Strek je armen uit naast je knieen en kom kleine stukjes omhoog. Blif schuin omhoog kijken. Haal de kracht uit je buikspieren en trek niet aan je nek! Doe 10 – 20 herhalingen.

Oefening 2: Ball to Knee

Oefening Voor Core Ball To Knee A Oefening Voor Core Ball To Knee B

Ga met je rug op een mat liggen. Trek 1 knie omhoog in een hoek van 90 graden en strek je andere been schuin vooruit. Breng de bal naar achteren en dan naar de opgetrokken knie. 10-20x rechts en 10-20x links. Goed je buikspieren aanspannen!

Oefening 3: Russian Twist

Oefening Voor Core Russian Twist A Oefening Voor CoreRussian Twist B

Neem een zware bal, trek je knieen op, voeten van de grond. Draai de bal van links naar rechts. 10 – 20 herhalingen.

Nu Jij!

Deze core oefeningen zijn trouwens ook heel erg goed als je voet niet in het gips zit 😉

Groetjes,
Inge

PS: Heb jij wel eens zo’n blessure gehad? En hoe ben je weer hersteld? Ging je veel trainen of juist niet? Laat het me weten door hieronder je reactie achter te laten. Alvast bedankt!

GEZOND AFVALLEN? START HIER

Wil je GEZOND AFVALLEN, zodat je weer lekker in je kleren past? Begin dan vandaag nog met het Buikvet Burner Programma en ontdek hoe je gezond afvalt met blijvend resultaat...

JA, IK WIL GEZOND AFVALLEN >>
"Bij mij is er veel af van mijn middel, hier ben ik echt blij mee." ~ Ilonka
"Ik wil nog even meedelen, dat mijn bloeddruk weer helemaal normaal is, zo ook mijn cholesterol van 7.2 terug naar 5.2. Mijn vet percentage 30% gedaald tot 26.8." ~ Paula
"De recepten zijn erg lekker en worden ook door mijn man gewaardeerd." ~ Gonny