Vandaag zetten we je weer aan het werk, en nu echt! Inge laat je in de video de basis-beginselen van touwtje springen zien.  Dit kun je overal doen en het is supergoed voor je conditie.

Onder de video vind je de belangrijkste instructies nog een keer uitgeschreven. Zet het geluid van je pc aan en … actie!

Hoe bepaal je de juiste lengte van je springtouw?

Sla het touw dubbel en laat het recht naar beneden hangen vanaf onder je oksel tot aan de grond. Als je het touw strak trekt is dat de juiste lengte. De handvatten tellen niet mee.

Hoe kun je het beste beginnen?

Ga eerst springen zonder touw. Maak kleine sprongetjes, een paar centimeter van de grond en draai met je armen mee alsof je al een springtouw in je handen hebt. Je hoeft dus geen reuzensprongen te maken, zoals vroeger bij het touwtje springen, een klein stukje van de grond is genoeg.
Als het springen zonder touw goed gaat neem je het springtouw in 1 hand en laat je het touw meedraaien. Wissel van hand. Zo krijg je het ritme te pakken zonder dat je steeds moet stoppen omdat het verkeerd gaat.
Wanneer je de slag te pakken hebt ga je met het touw springen.

Let op je ademhaling

Concentreer je goed en adem eerst helemaal uit voordat je gaat springen. Begin rustig, maak kleine sprongetjes en landt op de bal van je voet. Let goed op je houding (rechtop) en blijf goed doorademen.

Voor gevorderden

Als het springen goed gaat wordt het pas echt leuk, je kunt dan eindeloos variëren: op 1 been 10x links, 10x rechts, of wisselen links, rechts en in een hoger tempo. Ook kun je dan grote sprongen maken en het touw twee keer draaien per sprong.

Heel veel succes!
Inge

PS: Laat ons hieronder weten wat je van het touwtje springen denkt, of je het gaat doen en wat je ervaringen zijn…

Bikini Body Kuur

Wil je snel maar wel op een natuurlijke manier afvallen? Volg dan de 4-fasen methode van de Bikini Body Kuur...

SNEL AFVALLEN
"Ben al bijna 4 kg kwijt! In 9 dagen! Ben helemaal blij"
~ Emmie
"Ik voel me super! Alle zomerjurken passen weer. :-)”"
~ Neeltje
"Inmiddels ben ik 5.4 kilo kwijt en m’n vetpercentage is ruim 3% minder. Maar nog belangrijker is dat mijn taille een stuk smaller is geworden. Ik ga op deze voet verder, dit patroon bevalt mij wel. Ik vond de motivatie tips iedere dag in m’n mail ook erg handig!"
~ Claudia