Ik hoor van veel mensen die willen afvallen dat ze eerst maar eens beginnen met hardlopen. Dat is het stomste wat je kunt doen.
Hardlopen voor beginners is riskant. Het probleem met hardlopen is dat je snel blesseert.

Zeker mensen met overgewicht hebben hier snel last van. Ook verbrand je als beginner relatief weinig vet door hard te lopen. Krachttraining is veel effectiever. Dat leg ik zo uit.

Je hebt dus als je zomaar begint met hardlopen een grote kans dat je geblesseerd raakt en het helpt je ook helemaal niet om af te vallen.

Wist Je Dat Hardlopen Heel Belastend Is?

Bij hardlopen zijn de klappen die je lichaam op moet vangen elke keer dat je de grond raakt erg belastend. Met name je enkels,  knieën en je heupen vangen deze klappen op.  Als je lichaam dat niet gewend is kun je erg snel te maken krijgen met overbelasting.

Als dit eenmaal gebeurt heeft je lichaam een lang herstel nodig. Het duurt vaak weken voordat je weer kan sporten. Dit werkt vaak demotiverend en de kans dat je het sporten daarna weer oppakt wordt kleiner.

Van Krachttraining Val Je Meer Af

Beter is te beginnen met het versterken van je spieren en de omliggende pezen en banden. Dit kun je doen met spierversterkende oefeningen of krachttraining. Het voordeel hiervan is dat je hartslag niet te hoog is waardoor je sneller vet verbrandt in plaats van koolhydraten.

Ook conditioneel word je beter. Een ander voordeel van krachttraining is dat je meer spiermassa krijgt. Spiermassa heeft energie nodig gedurende de hele dag. Je verbranding is dus niet alleen tijdens de training hoger, maar ook de dagen na de training verbrand je meer.

Tip Om Extra Vet Te Verbranden

Een advies om nog extra vet te verbranden, en conditioneel te verbeteren is om na de krachttraining 15 tot 30 minuten de crosstrainer of de fiets te gebruiken. Dit op een lage hartslag zodat je niet je spiermassa verbrandt, maar om nog extra vet te verbranden.

De crosstrainer en fiets zijn beiden veel minder belastend voor je gewrichten. Zo loop je minder kans op blessures en kun je je lichaam laten wennen aan een inspanning. Dit zorgt er mede voor dat je sneller kunt beginnen met hardlopen. Het risico op blessures is dan vele malen kleiner!

Train Niet Langer Dan 1,5 Uur…

Ik kom mensen tegen die in het begin zo fanatiek zijn dat ze meteen twee uur of langer gaan trainen. Dat is echt totaal niet nodig om resultaat te bereiken. Sterker nog, als je niet oppast ga je juist je spieren verbranden en is het effect zelfs negatief. Zorg er daarom voor dat je training niet langer duurt dan 60 tot 90 minuten. En geef je lichaam dan rust.

Groetjes,
Inge

PS: Heb jij ervaring met hardlopen als manier om af te vallen? Ben jij misschien ooit ook te snel begonnen en geblesseerd geraakt? Hoe kijk jij hier tegenaan? Laat hieronder je reactie achter, dat is ook weer leuk voor anderen. Alvast bedankt!

Ik hoor van veel mensen die willen afvallen dat ze eerst maar eens beginnen met hardlopen. Dat is het stomste wat je kunt doen.

Hardlopen voor beginners is riskant. Het probleem met hardlopen is dat je snel blesseert. Zeker mensen met overgewicht hebben hier snel last van. Ook verbrand je als beginner relatief weinig vet door hard te lopen. Krachttraining is veel effectiever. Dat leg ik zo uit.

Je hebt dus als je zomaar begint met hardlopen een grote kans dat je geblesseerd raakt en het helpt je ook helemaal niet om af te vallen.

Wist Je Dat Hardlopen Heel Belastend Is?

Bij hardlopen zijn de klappen die je lichaam op moet vangen elke keer dat je de grond raakt erg belastend. Met name je enkels, knieën en je heupen vangen deze klappen op. Als je lichaam dat niet gewend is kun je erg snel te maken krijgen met overbelasting. Als dit eenmaal gebeurt heeft je lichaam een lang herstel nodig. Het duurt vaak weken voordat je weer kan sporten. Dit werkt vaak demotiverend en de kans dat je het sporten daarna weer oppakt wordt kleiner.

Van Krachttraining Val Je Af!

Beter is te beginnen met het versterken van je spieren en de omliggende pezen en banden. Dit kun je doen met spierversterkende oefeningen of krachttraining. Het voordeel hiervan is dat je hartslag niet te hoog is waardoor je sneller vet verbrand in plaats van koolhydraten. Ook conditioneel wordt je beter. Een ander voordeel van krachttraining is dat je meer spiermassa krijgt. Spiermassa heeft energie nodig gedurende de hele dag. Je verbranding is dus niet alleen tijdens de training hoger, maar ook de dagen na de training verbrand je meer.

Tip Om Extra Vet Te Verbranden

Een advies om nog extra vet te verbranden, en conditioneel te verbeteren is om na de krachttraining 15 tot 30 minuten de crosstrainer of de fiets te gebruiken. Dit op een lage hartslag zodat je niet je spiermassa verbrand, maar om nog extra vet te verbranden. De crosstrainer en fiets zijn beiden veel minder belastend voor je gewrichten. Zo loop je minder kans op blessures en kun je je lichaam laten wennen aan een inspanning. Dit zorgt er mede voor dat je sneller kunt beginnen met hardlopen. Het risico op blessures is dan vele malen kleiner!

Niet Langer Dan 1,5 Uur Trainen!

Zorg ervoor dat je training niet langer duurt dan 60 tot 90 minuten. Geef je lichaam de tijd om te wennen. Ook is het zo dat je anders het risico loopt je spiermassa te verbranden.

GEZOND AFVALLEN? START HIER

Wil je GEZOND AFVALLEN, zodat je weer lekker in je kleren past? Begin dan vandaag nog met het Buikvet Burner Programma en ontdek hoe je gezond afvalt met blijvend resultaat...

JA, IK WIL GEZOND AFVALLEN >>
"Bij mij is er veel af van mijn middel, hier ben ik echt blij mee." ~ Ilonka
"Ik wil nog even meedelen, dat mijn bloeddruk weer helemaal normaal is, zo ook mijn cholesterol van 7.2 terug naar 5.2. Mijn vet percentage 30% gedaald tot 26.8." ~ Paula
"De recepten zijn erg lekker en worden ook door mijn man gewaardeerd." ~ Gonny