facebook_pixel

Wat is mijn belangrijkste tip voor jou om buikvet te verbranden?

Home>Wat is mijn belangrijkste tip voor jou om buikvet te verbranden?

vermijd jojo dieten

Wat is de belangrijkste tip om buikvet te verbranden?

Mensen vragen mij vaak: “Wat is nu de belangrijkste tip om buikvet te verbranden?” Dat vind ik heel moeilijk te beantwoorden, al mijn voedingstips zijn belangrijk. Maar als ik nu zou moeten kiezen dan zou ik zeggen: Ga niet hongeren!

Ga niet hongeren en pas op voor het jojo-effect

Het is mijn ervaring dat veel mensen de verleiding van een crashdieet niet kunnen weerstaan. Het is zo aantrekkelijk om jezelf een paar weken uit te hongeren en direct resultaat te zien op de weegschaal. Misschien heb jij ook wel eens zo’n hongerdieet gevolgd? Met ‘s ochtends een cracker met smeerkaas en als lunch een blaadje sla? Herken je dat?

Je wordt steeds zwaarder

Wat gebeurt er zodra je stopt met je dieet? Je komt nog harder weer aan. Iedereen die wel eens een crashdieet heeft gevolgd kent dit effect. Hoe komt dat?

Je lichaam heeft geleerd van het hongeren en gaat na het dieet alles in het werk stellen om de situatie te herstellen en wat extra voorraden aan te leggen voor het geval je weer gaat hongeren. Je leert je lichaam als het ware om zuinig met energie om te gaan en extra vet op te slaan!

Je gooit je stofwisseling in de war

Het effect van tijdelijk uithongeren is dat je wel wat gewicht kwijt raakt, maar tegelijkertijd raakt ook je stofwisseling in de war. Dat heeft een averechts effect op je gewicht, je wordt steeds dikker en het wordt steeds moeilijker om weer af te vallen.

Begin nooit aan een extreem hongerdieet!

Deze tip kan misschien jou ook wel kan redden. Want als je eenmaal aan het jojo-en slaat wordt het steeds moeilijker fit en slank te blijven. Begin daarom nooit aan een tijdelijk streng dieet. Ga in plaats daarvan stap voor stap je gewoontes gezonder maken, daar heb je veel meer aan en je lichaam zal je dankbaar zijn.

Maak stap voor stap je gewoontes gezonder

Gezonde Lifestyle Recepten eBookHet kan ook anders. Mijn advies aan jou is om voor altijd te stoppen met hongerdiëten. Ga in plaats daarvan stap voor stap je gewoontes gezonder maken.

Ontwikkel een goed voedingsschema, waarbij je geen honger meer hebt. Ga zo eten dat je het makkelijk vol kunt houden en op een gezonde manier afvalt met pure, natuurlijke productgen en lekkere recepten. In Het Gezonde Lifestyle Receptenboekontdek je hoe je dat aanpakt.

Ik hoop dat ik je met deze tip weer een stap verder help met je eigen Gezonde Lifestyle.

Groetjes en heel veel succes,
Inge

PS: Heb je ervaring met jojo-en en diëten? Laat hieronder je reactie achter dat is ook weer interessant voor anderen. Alvast bedankt!

BUIKVET WEGWERKEN?

Wil je AFVALLEN en je GEZONDHEID verbeteren? Drie tot tien kilo lichter zijn en weer lekker in je vel zitten? Dan is de Buikvet Burner Nazomeractie iets voor jou! Meld je vrijblijvend aan voor de actieaanbieding:

JA, GEEF MIJ DE AANBIEDING >>

“Bij mij is er veel af van mijn middel, hier ben ik echt blij mee.”
Ilonka

“Wat heb ik veel geleerd van dit programma ! Ik ga er zeker mee door. De recepten zijn erg lekker en worden ook door mijn man gewaardeerd.”
Gonny

“Heb meer energie en er zijn nu ruim 5 kilo af. We gaan gewoon door !!!”
Willemijn

258 Reacties

  1. Gerrie 29 januari 2014 om 21:27- Antwoorden

    Ik heb heel mijn leefstijl om gegooid, ik voel mij veel beter, dus dit blijf ik ook doen.
    Ik heb hier wel een half jaar over gedaan, nu gaat het vanzelf.
    Veel puur eten en niks uit pakjes ,dus alles zelf klaarmaken,dat werdt vroeger ook gedaan.
    Ik hoop dat ik mensen mee help.
    Mvg Gerrie

  2. Piet Greuters 25 januari 2014 om 12:21- Antwoorden

    nee daar heb ik persoonlijk geen ervaring maar wel bij anderen
    ik wil het met minder vet eten en meer beweging proberen
    ik heb een hond en daar loop ik een keer per dag 45 minuten mee en een maal 20 minuten en mijn vrouw een maal per dag een maal wand die
    heeft ook beweging nodig ik wil die 45 min op voeren naar 1uur dertig
    wand zo heeft men mij gezegd dan val je af
    met vriendelijke groet Piet Greuters

  3. Catharina van Haren 24 januari 2014 om 09:00- Antwoorden

    Helaas is het maar al te waar dat je na een strenge dieetkuur dubbel zo hard aankomt.
    Groetjes Catharina

  4. Kimberley 23 januari 2014 om 21:36- Antwoorden

    Hi Inge!

    Ik volg je al een aantal weken en ik moet zeggen; ik steek er veel van op! Ik ben sinds drie weken begonnen met het niet meer eten van aardappelen, pasta, rijst, brood, crackers etc. De eerste week had ik hier super veel moeite mee maar nadien begon ik er al gauw aan te wennen en het eten wat ik nu eet meer te waarderen (veel groentes en andere vervangende dingen die jij aan geeft op je site). Nu zit ik mijn derde week en voor mijn gevoel heb ik bijna geen ‘hongergevoel’ meer. Dat vind ik juist positief omdat ik voorheen best veel en ongezond at en zo nu en dan een vreetbui had (ik houd ze nu gelukkig onder controle, yeah!) Maar toen ik mijn collega vertelde wat ik op een dag eet, reageerde zei totaal niet positief! Volgens haar ben ik aan het; crash dieeten. Alhoewel zij dit vind, doe ik dit niet bewust! Ik heb gewoon geen honger en als ik trek heb in iets lekkers dan neem ik een lekker bakkie thee ipv mezelf te verleiden iets te eten en dan vervolgens voor het verkeerde te kiezen (voorbeeld: koek of dergelijke).
    Nu zou ik heel graag van jou willen weten of ik echt verkeerd aan het eten ben. Ik schrok er namelijk best wel van dat zij zo reageerde.

    Ochtend: 1 gekookt ei, schaaltje yoghurt gevuld met rood zacht fruit en chiazaad.
    Lunch: 1 gekookt ei, eventueel groente (bijv: brocolli, wortels, bloemkool)
    Snack: 1 appel
    Diner: groente en vis of vlees.

    Ik geloof gewoon dat ik de juiste voeding binnen krijg anders zou ik me toch wel futloos en hongerig voelen? Ben heel erg benieuwd hoe jij hierover denkt Inge!

    Groet, Kimberley

Laat een reactie achter

Informeer mij via email over reacties op dit bericht