(Bekijk de video, klik op CC voor ondertiteling)

Welkom bij de serie “Hoe je Buikvet verbrandt in de feestmaand en daarna”… Als je er klaar voor bent om gezond af te vallen en meer energie te krijgen ben je hier op de goede plaats.

Mijn naam is Inge van Haselen. Als Health Coach & Personal Trainer help al 14 jaar mensen zoals jij met afvallen, gezonder worden en meer energie krijgen. Dat doe ik op basis van de Clean Eating Methode en daar kan ik ook jou mee helpen.

7 Tips om je buikvet te beperken

Vandaag ga ik nog een stap verder en geef ik je 7 praktische tips om je buikvet te beperken, op de dagen waarop je een diner hebt of een feest.

Want dat zijn de momenten waarop je makkelijk uit de bocht vliegt en je vetopslag activeert. Terwijl je met een paar praktische aanpassingen evenveel kunt genieten en je een stuk beter voelt.

Tip 1: Eet overdag zo gezond mogelijk om je bloedsuikerspiegel neutraal te houden

Veel mensen eten overdag heel weinig als ze ‘s avonds een feestje of diner hebben. Met het idee dat ze dan ‘s avonds meer kunnen eten en drinken. Maar zo werkt het niet.

Zorg juist dat je overdag je bloedsuikerspiegel neutraal houdt en voldoende voedingsstoffen binnen krijgt. Ook groente, want dat ontbreekt vaak bij feestjes en diners.

Dus begin gewoon met een gezond en ontbijt, bijvoorbeeld de avocado-spinazie smoothie. En neem als lunch bijvoorbeeld de bieten-quinoa-salade, zodat je geen honger krijgt, gezond eet en je bloedsuikerspiegel neutraal houdt.

Bij een feestje of diner is het vaak wat lastiger om gezonde keuzes te maken, dat begrijp ik. En als je overdag al goed hebt gegeten, is het ook minder erg en komt het minder hard aan. In dat geval geldt tip 7, die komt zo meteen.

Tip 2: Eet nog een gezonde snack voordat je vertrekt

Een feestdiner begint vaak met een hapje en een drankje. Als je de hele middag niets hebt gegeten kun je de hapjes niet weerstaan en eet je er extra veel van. Waarschijnlijk herken je dat wel.

Ook komt het eerste drankje hard aan op een lege maag. Eet daarom voordat je naar het diner gaat nog een gezonde snack, bijvoorbeeld bleekselderij met sesampasta.

Tip 3: Zorg dat je overdag extra beweging inbouwt

Ga op de dag van het diner even lekker bewegen. Doe de oefeningen die ik je eerder heb gegeven of doe één van de trainingen uit mijn programma’s.

Plan hier van tevoren tijd voor in, je zult je lekker voelen en ’s avonds extra genieten van het diner.

Tip 4: Begin de avond met water

Als het feest of diner begint, ga dan niet meteen aan de drank, maar neem eerst water. Dat helpt je om je energie hoog te houden. Dat brengt mij direct bij…

Tip 5: Wissel tijdens de avond alcohol af met water

Als je eenmaal aan het feesten of dineren bent met een glaasje alcohol, is het verleidelijk om door te drinken. Kijk of je jezelf een nieuwe gewoonte kunt aanleren en wissel tijdens de avond alcohol af met water.

Zo blijf je tijdens de avond veel fitter en de volgende dag zul je jezelf dankbaar zijn.

Tip 6: Plan de dag na het diner een flinke wandeling of ga lekker sporten

De dag na een diner of feestje is het verleidelijk om lekker op de bank te blijven zitten en nog meer te eten. Herken je dat? Je hebt trek in zoete of vette dingen, voelt je moe en stelt het sporten nog een dagje uit.

Voor je het weet kom je wekenlang niet in echt in beweging. Dat is een belangrijke reden waarom veel mensen in de decembermaand aankomen.

Er is zóveel te eten en te drinken en er zijn zóveel redenen om niet te bewegen. Dat lees ik elke dag in mijn mailbox en ik hoor het ook van mijn personal training klanten.

Hoe kun je dit patroon doorbreken? De beste oplossing is dat je van tevoren met anderen afspreekt om lekker te gaan wandelen of sporten, dat helpt en het is nog leuk ook.

Tip 7. Dit is misschien wel de allerbelangrijkste tip… GENIET

De gezellige decembermaand is er ook om te genieten… van je gezelschap en van lekker eten en drinken. Sociale contacten zijn belangrijk voor je gezondheid en het gevoel van saamhorigheid kan je immuunsysteem versterken.

Dat blijkt ook keer op keer uit onderzoek in de zogeheten Blue Zones, waar relatief veel mensen ouder dan 100 worden. Besteed daarom aandacht aan je familie en vrienden. En besteed aandacht aan jezelf…

…door je lichaam op een gezonde manier te VOEDEN in plaats van te VULLEN en door veel te bewegen. Zodat je er goed uitziet en energie uitstraalt.

Volg het voorbeeld van Ellen

Ik krijg altijd veel vragen over hoe je moet eten om af te vallen, over hoe je je energie terug krijgt en hoe je je gezondheid verbetert. Zoals van Ellen, die een druk leven heeft en altijd een paar kilo te zwaar was.

Zij vond het heerlijk om met een wijntje in de hand de dag nog even door te spreken. Zij wilde wel iets aan haar gewicht doen, maar was bang dat ze dan niet meer normaal zou kunnen functioneren.

Toen zij begon met de Clean Eating methode, viel dat haar reuze mee. Ze genoot er zelfs van en begon al snel met afvallen.

Ellen schreef mij: “Ik had verwacht dat ik het heel erg zwaar zou krijgen, maar dat viel reuze mee. Ik heb 1 dag gehad waarvan ik blij was dat die om was ’s avonds, maar voor de rest vond ik het genieten… al die nieuwe recepten.”

Ellen: “Nu ben ik energie-rijker, weer heerlijk aan het sporten en is de mindset anders geworden met eten. We komen niets tekort, meer dan genoeg juist en het is iedere dag feest. “

Zoals Ellen heb ik duizenden mensen geholpen met de Clean Eating methode. Het kan echt je leven veranderen. Als je eenmaal weet hoe je gezond afvalt en meer energie krijgt wil je nooit meer anders en geniet je elke dag.

En dan kun je ook tijdens de feestdagen gewoon meedoen en genieten, zonder dat je aankomt of al je energie verliest. Om dit te bereiken hoef je alleen maar stap voor stap de Clean Eating methode aan te leren, zodat je afvalt, je gezondheid verbetert en meer energie voelt dan ooit.

Ook zin om gezond af te vallen en meer energie te krijgen?

Ik heb je in deze serie veel informatie gegeven en ik weet dat de gratis video’s al een grote impact hebben op veel mensen. Misschien heeft het ook jou geholpen.

Als je zin hebt om nog een stap verder te gaan en straks in januari gezond af te vallen en meer energie te krijgen, dan heb ik iets voor je. Ik leg momenteel de laatste hand aan het nieuwe Buikvet Burner Programma 2020.

Daarin leer ik je stap voor stap hoe je de Clean Eating methode toepast in jouw leven. Met kant-en-klare menu’s en lekkere recepten, zodat je je bloedsuikerspiegel gelijkmatig houdt, geen honger hebt en toch afvalt. En nog veel meer, maar dat vertel ik je later.

Aanstaande woensdag…

Ik open de aanbieding aanstaande woensdag. Met enkele heel speciale bonussen en voor een beperkt aantal dagen. Je kunt dan direct in januari beginnen… Houd je mailbox in de gaten.

Mijn volgende video gaat over hoe je de Clean Eating methode aanleert en hoe je op een gezonde manier blijvend afvalt en meer energie krijgt. Ik geef je dan meer details over het Buikvet Burner Programma en hoe je kunt beginnen. Dus houd die video in de gaten.

Ondertussen zou ik graag van jou horen hoe jij de 7 tips uit deze video gaat toepassen bij de etentjes en feestjes de komende weken. Dus scroll naar beneden en laat een reactie voor me achter.

Alvast bedankt en ik zie je in de volgende video!

Groetjes,
Inge

Inge van Haselen, Voedingscoach en Personal Trainer

Inge van Haselen
Health Coach & Personal Trainer

PS: Aanstaande woensdag 18 december open ik de aanbieding van het nieuwe Buikvet Burner Programma 2020… met een aantal speciale bonussen en voor een beperkt aantal dagen. Houd je mailbox in de gaten.

AFVALLEN IN HET NIEUWE JAAR

Wil je GEZOND AFVALLEN in het nieuwe jaar, zodat je weer lekker in je kleren past? Doe dan mee met het Buikvet Burner Programma 2020!

AFVALLEN IN JANUARI >>
"Bij mij is er veel af van mijn middel, hier ben ik echt blij mee." ~ Ilonka
"Ik wil nog even meedelen, dat mijn bloeddruk weer helemaal normaal is, zo ook mijn cholesterol van 7.2 terug naar 5.2. Mijn vet percentage 30% gedaald tot 26.8." ~ Paula
"De recepten zijn erg lekker en worden ook door mijn man gewaardeerd." ~ Gonny