Hoe bereik je een doorbraak in je gewicht?

(Bekijk de korte video. Wil je liever lezen? Je vindt de transcript van de video hieronder)

Hoe bereik je een doorbraak in je gewicht met Intermittent Fasting – Deel 1

Misschien herken je dit wel… Dat je bij het aankleden merkt dat je broek weer strakker zit dan vorige week… Je denkt: “Eigenlijk zou ik gezonder moeten gaan leven…”!

Schud je lichaam even wakker

Maar soms lukt het gewoon niet om je gewoontes te veranderen. Omdat je het te druk hebt, of omdat je de motivatie niet kan vinden. Dan kan het helpen om je lichaam even wakker te schudden met een korte vastenkuur.

Zodat je jezelf weer motiveert en snel resultaat ziet. Maar hoe pak je dat goed aan, zonder te gaan jojo-en?

Dit is de eerste video in een serie van vier, waarin ik je leer hoe je met een korte vastenkuur een doorbraak bereikt. En weer afvalt zonder te gaan jojo-en. Blijf nog even kijken.

In mijn “vorige leven”…

Ik ben Inge van Haselen, Health Coach, Personal Trainer en Sportvastencoach. In mijn praktijk heb ik de afgelopen veertien jaar duizenden mensen geholpen om af te vallen, gezonder te worden en meer energie te krijgen. Daar kan ik ook jou mee helpen.

In mijn “vorige leven” heb ik zelf ook moeten leren hoe je fit en op gewicht blijft.

Twintig jaar lang reisde ik als inkoper voor grote modeconcerns de wereld over.
Dat betekende: veel eten in restaurants, veel zitten en weinig bewegen.

En ook nog epilepsie

Rond mijn dertigste kreeg ik ook nog epilepsie. Toen begon mijn zoektocht naar de gezonde lifestyle en ontwikkelde ik de Clean Eating methode. Ik volgde studies voor Integrative Nutrition, orthomoleculaire voedingsleer en functional training.

Mijn epilepsie verdween, ik voel me nu fitter dan ooit en ik heb mijn roeping in het leven gevonden door ook anderen hiermee te helpen.

Op eigen houtje vasten? Pas op!

De laatste jaren krijg ik steeds vaker vrouwen in mijn praktijk die op eigen houtje één of andere vastenkuur hadden gedaan. Ze waren weer dikker geworden en hun hele stofwisseling was verstoord.

Dat bracht mij op het idee voor deze serie over kort, verantwoord vasten.

Want ik begrijp het wel. Soms wil je DIRECT afvallen, met een snelle korte kuur. Of je lichaam weer even een boost geven. Dan kan vasten heel goed zijn…als je het goed aanpakt.

Over Intermittent Fasting

Je hoort de laatste tijd veel over Intermittent Fasting. Dat is een speciale methode van vasten, waarbij je bijvoorbeeld 14 uur niet eet en daarna 10 uur wel. Hiermee kun je geweldige resultaten bereiken en je vetverbranding een enorme boost geven. Als je het combineert met de juiste manier van eten.

Wetenschappers doen nog volop onderzoek naar het beste ritme van afwisselend vasten en eten. Maar dat het werkt en heel gezond is, daarover zijn de meesten het wel eens.

Harvard: “Intermittent Fasting is effectief”

Dr. Deborah Wexler,Harvard Medical School

Dr. Deborah Wexler,Harvard Medical School zegt bijvoorbeeld:

“Er is bewijs dat intermittent fasting effectief is. Daarbij beperk je de tijd dat je eet tot een periode van 8 tot 10 uur overdag.”

Andere onderzoeken wijzen uit dat je door intermittent fasting toe te passen ook je cholesterol en je bloeddruk verlaagt. Het helpt tegen diabetes en hart- en vaatziekten. En je valt er gemiddeld 5% tot 8% mee af.

Met andere woorden… Intermittent Fasting kan ook voor jou een doorbraak betekenen voor je gewicht en je gezondheid!

Het is niet ingewikkeld

Het hoeft helemaal niet moeilijk te zijn. ik merk dat mensen soms terugschrikken van de termen en dat ze bang zijn dat Intermittent Fasting te ingewikkeld is.

Maar het is juist makkelijk en flexibel. Als je bijvoorbeeld ‘s avonds na zeven uur niet meer eet en ‘s nachts ook niet, maar pas de volgende dag om 9 uur ontbijt, dan ben je al een klein beetje bezig met intermittent fasting.

Mijn TIP voor jou vandaag

Dus, mijn TIP voor jou vandaag is: Probeer intermittent fasting de komende dagen een keer uit, bijvoorbeeld vanavond. Zorg dat je na je avondmaaltijd absoluut niets meer eet en ook niets meer drinkt met calorieën. Dus wel water en thee, maar dan zonder suiker.

Want elke keer als je iets eet of bijvoorbeeld een wijntje drinkt, begint de klok weer opnieuw te tellen en komt je lichaam niet toe aan de voordelen van intermittent fasting.

De volgende video in deze serie

In mijn volgende video ga ik dieper in op de werking van Intermittent Fasting, de voordelen en de verschillende varianten.

Nu heb ik nog een vraag aan jou

Tenslotte, heb ik nog een vraag aan jou. Kan jij het volhouden om een hele avond na je diner NIETS meer te eten en alleen water of kruidenthee te drinken? Ik ben benieuwd! Laat het me hieronder bij de reacties weten.

Bedankt en ik zie je in de volgende video.

Groetjes,
Inge

Inge van Haselen
Voedingscoach & Personal Trainer

PS: Over enkele dagen ontvang je de volgende video in deze gratis serie: “Hoe bereik je een doorbraak in je gewicht met Intermittent Fasting”. Houd je mailbox in de gaten! Sta je nog niet op mijn lijst? Meld je dan hier gratis aan.

 

41 Reacties

  1. Ria 22 augustus 2021 bij 10:17 - Reageer

    Goedemorgen Inge,
    Ik volg het programma intermittent fasting al een jaar en ben zo’n 10 kilo kwijt maar sta nu stil.. door de week kan ik gemakkelijk s’avonds na de warme maaltijd alleen koffie – thee of water nemen .. maar in de weekends wordt dit moeilijker ..

    • Inge 23 augustus 2021 bij 11:53 - Reageer

      Hoi Ria, wow, 10 kilo! Heel goed. Hoeveel zou je nog willen afvallen? Voor jou zou het denk ik goed zijn weer eens even iets heel anders te doen, zodat je lichaam even ‘schrikt’. Heb je gedacht aan de 10 Dagen Detox Kuur?

  2. Eveline Daniels 21 augustus 2021 bij 22:20 - Reageer

    Hoe doevik aan Intermittrrend vasten als ik tussen de middag warm eet.
    Gaarne uw reactie waarvoor dank.
    Vriendelijke groet,
    Eveline Daniels

  3. Tineke 21 augustus 2021 bij 22:04 - Reageer

    T wijntje moet ik dan missen.is ook niet echt goed voor me

    • Inge 23 augustus 2021 bij 12:02 - Reageer

      Hoi Tineke, het zou inderdaad goed zijn ‘s avonds geen wijn meer te drinken. Of bijvoorbeeld alleen een glaasje in het weekend. Uit steeds meer onderzoek blijkt dat alcohol funest is voor je gewicht en voor je gezondheid. Zelfs 1 glaasje per dag. Het is recent ook weer in verband gebracht met een verhoogd risico op borstkanker. Alle verhalen over dat wijn gezond is voor je hart blijken niet te kloppen. Ik zou het proberen af te wennen. Zou dat kunnen lukken?

  4. Marianne 21 augustus 2021 bij 21:19 - Reageer

    Ik doe dit nu een aantal maanden. Echter ik val er niet van af.

    • Inge 23 augustus 2021 bij 12:05 - Reageer

      Hoi Marianne, goed dat je dit laat weten, want dan doe je iets niet goed. Dit komt veel voor. Want het is niet alleen een kwestie van je tijdstippen van eten aanpassen, het gaat er ook om wat je dan eet. Ik raad je aan de Intermittent Fasting Kuur te doen. Dan kun je ervaren hoe je Intermittent Fasting goed toepast. En als je alle stappen volgt ga je gegarandeerd afvallen. Je vindt hier alle informatie: https://www.ingevanhaselen.nl/intermittent-fasting-kuur/

  5. Christine 21 augustus 2021 bij 19:36 - Reageer

    Ik probeer het iedere avond weer om niets te pakken.
    Maar dan spookt het door mijn hoofd van al dat lekkers en dan neem ik het weer.Achteraf spijt natuurlijk en boos op mijzelf

    • Inge 23 augustus 2021 bij 12:09 - Reageer

      Hi Christine, dit is heel herkenbaar! ‘s Avonds snacken is een gewoonte die er in sluipt. Het goede nieuws is: gewoontes kun je ombuigen. Maar dat werkt alleen als je een goed plan hebt. Het begint ermee dat je de verleidingen niet meer in huis haalt. Dus ruim je koelkast en voorraadkast op en gooi alles weg wat ongezond voor je is. Ga naar de winkel en koop gezonde dingen die je ook lekker vindt. Misschien noten, bepaalde groente? Schrijf op wat je gaat doen (wandelen, iemand bellen, push ups) als de onstuitbare trek komt. En wacht dan op de eerste keer dat je in de verleiding komt. Doe ALLES om die verleiding te vergeten. Geef er niet aan toe, ga op tijd naar bed en neem de volgende dag een goed, lekker ontbijt. Na een paar dagen wordt het steeds makkelijker om ‘s avonds niet meer te eten en na nog een paar dagen wil je niet meer anders.

Geef hier je reactie

Informeer mij via email over reacties op dit bericht (optioneel, je kunt je altijd weer uitschrijven).

Meest Gelezen