Welkom bij mijn serie “Bikini Body” Tips? Ik bedoel natuurlijk niet letterlijk dat je als een bikini-model op het strand moet zitten. De meeste van mijn volgers zijn deze fase wel voorbij, net als ik zelf :-).  Ik bedoel met een “bikini body” dat je snel op een gezonde manier afvalt en lekker in je vel zit.

Bijvoorbeeld om weer lekker in je zomerkleren te passen of voor een speciale gelegenheid. Dat kan op elke leeftijd en dan heb je wat mij betreft een “bikini body”! Wil jij dit ook? Lees dan nog even door, want dan zijn deze Bikini Body Tips voor jou.

Zo snel mogelijk afvallen, maar wel verantwoord & gezond

Ik ben Inge van Haselen (geboren in 1954 dus reken maar uit :-). Als Voedingscoach en Personal Trainer heb ik duizenden mensen geholpen gezonder te gaan leven en af te vallen. Zowel in mijn praktijk in Amsterdam als online.

Mijn ervaring is dat de meeste mensen wel wat willen afvallen, het liefst zo snel mogelijk. Het goede nieuws is dat iedereen de stappen kan zetten. En gezond afvallen is vaak makkelijker dan je denkt.

Ik ben opgeleid tot Health Coach aan het Amerikaanse Institute for Integrative Nutrition (INN) en tot Personal Trainer bij de National Academy of Sports Medicine (NASM). Ik heb receptenboeken voor de Gezonde Lifestyle gepubliceerd en programma’s ontwikkeld om mensen zoals jij te helpen af te vallen, gezonder te gaan leven en weer lekker in je vel te zitten. Dat is ook voor jou haalbaar met mijn methode van Clean Eating.

Aflevering 1: voedingstips voor een bikini body

Dit is de eerste aflevering in een serie van vier, waarin ik aan jou onthul hoe je een “bikini body” krijgt.

De centrale vraag is: Hoe val je zo snel mogelijk op een gezonde manier af, zodat je lekker in je vel zit, goed in je zomerkleren past en geniet van je vakantie of van die bruiloft?

Het doel van deze serie is jou de belangrijkste dingen te laten zien die je moet weten om straks lekker in je kleren te passen. Als je eenmaal weet welke stappen je moet zetten om zo snel mogelijk verantwoord af te vallen, zul je al binnen een paar weken jouw “bikini body” hebben.

Op basis van de nieuwste wetenschappelijke inzichten

Ik heb de inzichten die ik met jou ga delen ook moeten leren. Want toen ik 13 jaar geleden begon als Health Coach en Personal Trainer was er nog niet zoveel bekend over snel, gezond afvallen. Je had wel allerlei crashdiëten, zoals het Atkinson dieet, de Weight Watchers en Sonja Bakker. Maar die hongerdiëten gaven alleen tijdelijk resultaat. Voor je het wist was je weer net zo zwaar of zwaarder. Misschien heb je hier wel ervaring mee.

Daarom heb ik altijd gezocht naar een manier om snel af te vallen én daarna je resultaat vast te houden – anders is alles voor niets… Zodat je lekker op vakantie kunt, lekker in je kleren past of naar dat speciale feest gaan. Die methode heb ik gevonden en ik leer nog elke dag bij, want de wetenschap staat niet stil!

Aan de slag

Laten we meteen aan de slag gaan. In dit eerste artikel richt ik me op de vraag hoe je het beste kunt eten als je snel, gezond wilt afvallen. Daar heb ik boeken over vol geschreven, zoals je waarschijnlijk weet. De basis is en blijft Clean Eating, waarbij je stap voor stap je leefstijl gezonder maakt. Dat hoeft niet percé snel te zijn, maar bij de Bikini Body Tips richt ik me daar wel op.

Daarom geef ik je vandaag 2 voedingstips om extra snel af te vallen en toch verantwoord:

Voedingstip 1 voor een “bikini body“:

Als je snel wilt afvallen op een verantwoorde manier, maar niet weet waar je moet beginnen, dan is deze tip misschien iets voor jou. Het heeft te maken met je avondmaaltijd. Het is mijn ervaring dat veel mensen deze verandering makkelijk kunnen maken. Doe dan het volgende: Eet ‘s avonds geen rijst, aardappelen, spaghetti of andere zetmeelrijke dingen meer.

Deze tip is afkomstig uit onderzoek naar een verantwoorde manier van koolhydraatarm eten. Je lichaam heeft de koolhydraten uit aardappelen en dergelijke niet meer nodig ’s avonds, je komt dus niets tekort. Neem wél een flinke hoeveelheid groente, bijvoorbeeld gestoomde broccoli of een roerbak van gemengde groenten. En neem er ook iets van eiwitten bij. Bijvoorbeeld tempeh, gebakken met wat knoflook en rode peper of een stukje biologische kipfilet.

Zo’n avondmaaltijd geeft je vetverbranding een enorme oppepper, zonder dat je daarna honger krijgt.

Voedingstip 2 voor een “bikini body“:

Als je lekker in je kleren wilt passen, kun je direct ’s ochtends al een grote stap zetten. En het is mijn ervaring dat ook dit een makkelijke stap is voor iedereen. Doe direct na het opstaan het volgende: drink meteen een groot glas water en neem daarna een groot glas kurkumathee. En als je écht voor de top gaat, kun je daarna ook nog een glas water met zogeheten greens nemen. Ik geef je zo de instructies hoe je dit maakt.

Door meteen na het opstaan je lichaam te hydrateren activeer je je vetverbranding en krijg je meer energie. Met de kurkumathee en de greens geef je je lichaam ook nog eens op een snelle manier gezonde nutriënten om je stofwisseling verder te activeren. Wacht na al deze drankjes wel even minstens 20 minuten met eten.

Kurkumathee

Zelf maak ik kurkumathee met verse kurkuma, maar het kan ook met poeder:

  1. Schil een kurkumawortel en rasp deze fijn (gebruik keukenhandschoentjes anders krijg je gele handen).
  2. Schil en rasp ook een stuk gember van circa 3 cm.
  3. Doe de kurkumarasp en de gemberrasp in een klein laagje water in een pan. Breng aan de kook en laat 10 minuten sudderen.
  4. Gebruik je kurkuma-poeder dan hoef je deze niet te koken, dat scheelt weer tijd. Neem dan een flinke theelepel kurkumapoeder in heet water. In dat geval kook ik ook de gember niet, dat kun je ook rauw in je kurkumathee doen.
  5. Doe het kurkuma/gembermengsel in een grote mok of groot glas.
  6. Voeg het sap van een halve citroen toe.
  7. Voeg een snufje zwarte peper, een snufje cayennepeper en een scheutje olijfolie toe.
  8. Je kunt de kurkumathee nog aanlengen met wat water.

Extra tip: greens

Zelf neem ik vaak na de kurkumathee ook nog een glas water met zogeheten greens. Bijvoorbeeld een eetlepel spirulina, een eetlepel chlorella, of gemengde greens en soms ook een shot wheatgrass uit een diepvrieskuipje. Zo geef je je lichaam een topstart en is je vetverbranding meteen op stoom. Als je zo je dag begint helpt het ook de rest van de dag om gezondere keuzes te maken. Probeer het maar eens.

Natuurlijk heb ik nog veel meer tips, zoals Intermittent Fasting als je al wat meer gevorderd bent. Maar voor nu adviseer ik je om met deze twee tips te beginnen. Iedereen kan het en je zult versteld staan hoe snel je effect merkt… in je taille en op de weegschaal.

Afvallen? Doe nu de Bikini Body Kuur.

Ook als je alles al hebt geprobeerd

Dit werkt ook bij mensen die denken dat ze niet kunnen afvallen. Zeker als je mijn andere tips erbij gaat doen. Daarover vertel ik je meer in de volgende aflevering in deze serie “Bikini Body” Tips.

Vaak zeggen vrouwen tegen mij: “Ik heb alles al geprobeerd, ik kan niet afvallen”. Dat snap ik ook wel. Veel vrouwen denken bij afvallen toch aan “hongeren op een blaadje sla” of een “crackertje met hüttenkase”. Daarvan is ook bewezen dat dat niet werkt. Dat hongeren hoeft van mij daarom niet. Probeer eens te beginnen met de twee tips die ik je hier heb gegeven. Geef jezelf een kans. Want de enige manier om af te vallen is je leefstijl veranderen en gezonder maken. Zodat je je lichaam voedt in plaats van vult en dat kan snel…

Ook als je gezellig een wijntje wilt blijven drinken

Vaak hoor ik er dan meteen achteraan: “Ja, maar ik wil wel gezellig een wijntje blijven drinken”. Natuurlijk snap ik dat ook, ik houd ook van gezelligheid. En als je eenmaal de methode van Clean Eating toepast kun je júist gezellig mee doen. Omdat je lichaam dan veel beter in balans is. En omdat je op de “gewone dagen” lekker gezond leeft. En uiteindelijk geniet je natuurlijk meer van je leven als je lekker in je vel zit en je fit voelt.

In mijn volgende artikel…

In mijn volgende artikel geef ik je een oefening voor een “bikini body”, zodat je je vetverbranding nog meer activeert. Bijvoorbeeld voor een vakantie, om weer in je zomerkleren te passen of voor een speciale gelegenheid. Goed bewegen is ontzettend belangrijk, het zorgt ervoor dat je lekker in je vel zit. Ook dat kan op elke leeftijd.

Wat zou het voor jou betekenen?

Maar voor nu wil ik iets meer over jou weten. Wat zou het voor jou betekenen als je over een paar weken lekker in je zomerkleren past en goed in je vel zit? Blader een stukje naar beneden onder dit bericht en laat het me weten bij de reacties. Verder hoop ik dat je de tips gaat toepassen. Ik kan niet wachten tot je de eerste resultaten ziet. Je lichaam zal je dankbaar zijn 🙂

Groetjes en tot bij het volgende artikel!
Inge

Inge van Haselen, Voedingscoach en Personal Trainer

Inge van Haselen
Voedingscoach & Personal Trainer

PS: Wat zou het voor jou betekenen als je over een paar weken lekker in je zomerkleren past en goed in je vel zit? Laat hieronder je reactie achter, dat is ook weer interessant voor anderen. Alvast bedankt!

Bereik een doorbraak in je gewicht

Ontdek hoe je Succesvol Afvalt met de Intermittent Fasting Kuur en bereik een doorbraak in je gewicht.

JA, IK WIL EEN DOORBRAAK IN MIJN GEWICHT >>

"Ik ben supertrots dat ik het gehaald heb en wil graag doorgaan."
Daniëlle

"We zijn nu 6 weken verder en ik ben stug door gegaan. Ik ben super blij je te kunnen vertellen dat ik nu 10 kilo en 6% vet kwijt ben!! Ook qua omvang ben ik enorm afgevallen. Daar ben ik heel trots en blij mee"
Janneke